English Nederlands



Oranjesingel 2A
6511 NS Nijmegen

stamp-schuin

UD’s

Als Universitair Docent heb je een kans om op langere termijn te investeren in je onderzoek, je afdeling en jezelf. Er wordt van je verwacht dat je onderzoek doet en publiceert, en daarnaast onderwijs verzorgt, promovendi begeleidt, fondsen werft, ondersteunt bij het besturen van je afdeling, en je inzet voor kennisbenutting en valorisatie. Bovendien beheer je waarschijnlijk meerdere projecten. En dan wil je ook nog tijd overhouden voor je relatie of gezin.

UD’s willen daarom graag training op het gebied van Leidinggeven, Begeleiden van Promovendi, Scientific Project Management, Time management. Ook hechten ze doorgaans waarde – voor zichzelf en voor hun afdeling – aan het verspreiden en benutten van hun onderzoek (Selling Science, mediatraining). Hier onder vind je die trainingen – en nog veel meer!

ElroyCOM heeft de volgende incompany trainingen voor UD’s

Topvrouwen

Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in topfuncties. Nederland staat achteraan in Europa op dit gebied. In de academische sector is het aandeel vrouwelijke hoogleraren slechts 12%! Ook in bestuursfuncties is het aantal vrouwen laag. Er moet nog een hoop veranderen in organisaties en bij mannen, onder meer in de selectieprocedures.

Maar vrouwen kunnen ook veel zelf doen, zoals werken aan de eigen zichtbaarheid, netwerken, assertiviteit en leiderschapskwaliteiten. Om vrouwen die hogerop willen te ondersteunen ontwikkelde ElroyCOM enkele trainingen, in overleg met enkele vrouwennetwerken.

Voor een overzicht van de feiten en cijfers over de positie van vrouwen in de academische wereld, alsook wat je er zelf aan kunt doen, klik hier.

Vrouwelijk leiderschap
Dit is geen conflict!
Iedereen vindt me aardig!
Netwerken en lobbyen
Onderhandelen voor vrouwen
Stemgebruik
Wat een personality!
Vrouwelijke wetenschappers samenbrengen
Lichaamstaal

Management & Leiderschap

Bij het managen van – en leidinggeven aan – wetenschappelijke projecten, afdelingen, organisaties, en de mensen daar in, komen veel vaardigheden kijken. In een wetenschappelijke wereld waar vrijheid wordt gewaardeerd – en tegelijk gekenmerkt wordt door onduidelijke verhoudingen, taken, afspraken en condities – valt het niet mee om die vaardigheden effectief toe te passen. In deze categorie vind je trainingen op het gebied van project-, risico- en crisismanagement, begeleiden van promovendi, strategische beïnvloeding, en nog veel meer. We helpen je om management en leiderschap effectiever en makkelijker te maken!

Leiding geven in de wetenschap
Conflicthantering en samenwerking
Begeleiden op afstand
Leidinggeven aan werkdruk
Opzetten en managen van wetenschappelijke samenwerkingen
Time management
Coachend leidinggeven
Communicatiestijlen in leiderschap
Versnel de ontwikkeling van je leiderschap
Samenwerken in de wetenschap
Interactie met Stakeholders
Samenwerken
De juiste selecteren
Promovendi begeleiden 1
Promovendi begeleiden 2
Promovendi begeleiden 3
Begeleiding van promovendi
Duidelijk leiderschap!
Strategisch beïnvloeden
Leren delegeren
Iedereen vindt me aardig!
Unifying leadership 1
Charisma!
Wetenschappelijk projectmanagement
Unifying leadership 2
Unifying leadership 3
Meervoudig projectmanagement
Risico’s en crises
Leidinggeven voor beginners
Effectieve leiderschapstijlen
Coachend Leidinggeven
Leidinggeven met humor
Motiveer je mensen!
Vergaderen

Selling science

Een wetenschapper en zijn afdeling willen geld voor onderzoek, en in toenemende mate moeten zij dat zoeken buiten de eerste geldstroom. Bij fondsgevers als NWO, KNAW of internationale fondsen, of bij de industrie, externe opdrachtgevers of bedrijven. Ook wil je misschien valoriseren: geld slaan uit je onderzoek, of tot maatschappelijk nut maken.

Dat vraagt om verschillende vaardigheden, zoals overtuigen van allerlei doelgroepen, zakelijk onderhandelen, adviseren, en aan marketing doen. Ook zul je anders presenteren voor deze doelgroepen, dan voor mede-experts, en anders netwerken. Wat is bijvoorbeeld de vraag precies, van die fondsen en bedrijven? Hoe vertaal je die vraag naar jouw onderzoeksvragen? En hoe maak je werkbare afspraken met industriële en commerciële partners?

En hoe zorg je dat de maatschappij weet heeft van wat je doet? Hoe zorg je dat je media-aandacht genereert? Hoe praat en netwerk je met niet-experts? Daar gaat Selling Science over.

Opzetten en managen van wetenschappelijke samenwerkingen
IMPACT!
Maximale creativiteit!
Wat een charisma!
Carrière en acquisitie strategie
Een goed onderzoeksvoorstel
Effectieve netwerkgesprekken
Grant writing en presenteren voor funding committees
Overtuigend adviseren
Strategisch netwerken
IMPACT: Hoe schrijf je het valorisatie-hoofdstuk?
Creatieve innovaties
Marketing voor ‘dummies’
Wat willen ze nou?
Professioneel onderhandelen
Spreken met leken
Tot de kern!
Zaken doen met externen
Presenteren voor fondsgevers
Adviesvaardigheden
Scientific entrepreneurship
Introductie in Selling Science
Bepaal je product!
Personal branding I
Mediatraining
Wetenschapsjournalistiek

Communicatie

Communiceren met de mensen om je heen is uiteindelijk een heel groot deel van je werk. Of het nou over de inhoud van je werk, je planning, en begeleiding is, of over de sociale interactie met collega’s: we communiceren wat af. In deze categorie vind je trainingen die communiceren makkelijker en effectiever maken. Je kunt communicatie voorbereiden, analyseren, en op verschillende manieren doen. En daar spelen jouw eigen doelen en stijl een rol in, net als de stijl en doelen van de ander. Communiceren kun je net zo goed leren als het doen van onderzoek. En onze ervaring is, dat onze wetenschappelijke deelnemers hier heel veel aan hebben en plezier aan beleven!

IMPACT!
Strategisch netwerken
Samenwerken in de wetenschap
Performance Management: Hoe geef je feedback?
Conflicthantering en samenwerking
Omgaan met kritiek
Test jezelf!
Mediatraining
Tot de kern!
Wetenschappelijk presenteren!
Spreken met leken
Wat een personality!
Dit is geen conflict!
Interactie met Stakeholders
Gesprekstechnieken
Formele gespreksvoering
Lichaamstaal

Scientific Happiness

In de Scientific Happiness trainingen helpen we je op een no-nonsense manier om nog gelukkiger te worden, relaxter, en met meer rust in je hoofd. We baseren ons daarbij op wetenschappelijk onderzoek van psychologen die hierin zijn gespecialiseerd.

Wetenschappers volgen deze trainingen omdat ze willen zien of ze meer uit hun werk en privé kunnen halen. En ook zijn er wetenschappers, die deze trainingen volgen omdat ze problemen ervaren op deze gebieden. Uit ons onderzoek onder 420 wetenschappers blijkt dat zij het niet alleen erg druk hebben, maar daar ook behoorlijke stress door ervaren. Dat uit zich bijvoorbeeld in piekeren en slecht slapen of moe zijn. Trainingen in ‘happiness’ worden – van alle trainingen in het beschikbare aanbod op universiteiten – dan ook het meest gemist, zo bleek uit ons onderzoek.

We helpen je om je werk en privé ontspannen en inspirerend te maken.

Onze trainingen baseren wij zoveel mogelijk op wetenschappelijke bronnen. Voor een overzicht van de in deze categorie gebruikte bronnen, klik hier.

Leidinggeven aan werkdruk
Mentale weerbaarheid
Samenwerken in de wetenschap
Time management
Iedereen vindt me aardig!
Omgaan met werkdruk
Happiness Proeverij
Assertief gedrag
Concentratie en focus
Dit is geen conflict!
Energiemanagement
Lekker perfectionistisch
Lekker slapen
Relax!
Stop met piekeren!
Werk-privé balans
Workshop positiviteit

Loopbaan

Gedurende je loopbaan kom je er achter wie je bent, wat je wilt, welke baan bij je past en hoe je er voor zorgt dat je de baan krijgt die je wilt. In al die facetten kun je gebruik maken van adviezen van anderen, reflectie, en het oefenen van vaardigheden.

In de loopbaantrainingen zorgen we voor veel uitwisseling van ideeën tussen de deelnemers. We prikkelen je op een creatieve manier om de mogelijkheden in jezelf te zien en uit je te halen, en helpen je met het oefenen in het zichtbaar maken van jezelf en je kwaliteiten, en de baan te krijgen die daar bij past.

Carrière en acquisitie strategie
Versnel de ontwikkeling van je leiderschap
Een goed onderzoeksvoorstel
Ethische dilemma’s
Personal branding I: presenteer jezelf
Voldoening in je werk!
Een goed salaris!
Stralende ogen
Mijn kwaliteiten
Adviesvaardigheden
Loopbaan pitch
Netwerken en lobbyen
Hogerop of een nieuwe baan?
Wat wil ik eigenlijk?
Het sollicitatiegesprek