English Nederlands

stamp-schuin

Promovendi

Promoveren is de kans van je leven! Vier jaar lang heel veel vrijheid om het onderzoek te doen wat je leuk vindt, cursussen te volgen, naar internationale congressen te gaan. Promovendi geven aan dat ze een promotietraject starten omdat ze graag veel leren, nieuwe dingen willen ontdekken, willen begrijpen hoe iets werkt, en iets bij willen dragen aan de wetenschap en maatschappij.

Maar er zitten ook lastige kanten aan, en elke promovendus of promovenda valt in dezelfde valkuilen. In het algemeen vinden promovendi het lastig om te gaan met deadlines, begeleiders, planning, concentratie en focus, afleiding en stress. Bovendien wil je tegelijk werken aan je carrière, en leren hoe je jezelf en je onderzoek verkoopt. Al deze zaken hebben niet te maken met de inhoud van je werk, maar met project management, time management, communicatie, happiness, selling science, en loopbaan.

Met de onderstaande trainingen helpen we je om op je promotietraject succesvol te maken: 1) een geweldig leuke en leerzame tijd, 2) klaar in vier jaar, 3) met prachtige artikelen.

Veel van onze trainingen kunnen ook in de vorm van workshops worden gegeven, en kunnen worden afgestemd op uw behoeften. Neem contact met ons op voor meer informatie.

ElroyCOM heeft de volgende incompany trainingen voor Promovendi

Scientific Happiness

In de Scientific Happiness trainingen helpen we je op een no-nonsense manier om nog gelukkiger te worden in je werk en privé, relaxter, en met meer rust in je hoofd. We baseren ons daarbij op wetenschappelijk onderzoek van psychologen die hierin zijn gespecialiseerd.

Wetenschappers volgen deze trainingen omdat ze willen zien of ze meer uit hun werk en privé kunnen halen. En ook zijn er wetenschappers, die deze trainingen volgen omdat ze problemen ervaren op deze gebieden. Uit ons onderzoek onder 420 wetenschappers blijkt dat zij het niet alleen erg druk hebben, maar daar ook behoorlijke stress door ervaren. Dat uit zich bijvoorbeeld in piekeren en slecht slapen of moe zijn. Trainingen in ‘happiness’ worden – van alle trainingen in het beschikbare aanbod op universiteiten – dan ook het meest gemist, zo bleek uit ons onderzoek.

We helpen je om je werk en privé ontspannen en inspirerend te maken.

Sociale Veiligheid voor Wetenschappers
Samenwerken in de Wetenschap
Concentratie en Focus
Energiemanagement
Lekker perfectionistisch
Blijf gemotiveerd!
Mentale weerbaarheid
Persoonlijke Effectiviteit & Time Mangament
Iedereen vindt me aardig!
Omgaan met werkdruk
Assertief gedrag
Dit is geen conflict!

Loopbaan

Gedurende je loopbaan kom je er achter wie je bent, wat je wilt, welke baan bij je past en hoe je er voor zorgt dat je de baan krijgt die je wilt. In al die facetten kun je gebruik maken van adviezen van anderen, reflectie, en het oefenen van vaardigheden.

In de loopbaantrainingen zorgen we voor veel uitwisseling van ideeën tussen de deelnemers. We prikkelen je op een creatieve manier om de mogelijkheden in jezelf te zien en uit je te halen, en helpen je met het oefenen in het zichtbaar maken van jezelf en je kwaliteiten, en de baan te krijgen die daar bij past.

Een Creatieve Blik op je Carrière
Ethische dilemma’s
Personal Branding
Voldoening in je werk!
Mijn kwaliteiten
Loopbaan pitch
Een goed salaris!
Adviesvaardigheden
Het sollicitatiegesprek
Netwerken en lobbyen
Wat wil ik eigenlijk?
Hogerop of een nieuwe baan?

Topvrouwen

Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in topfuncties. Nederland staat achteraan in Europa op dit gebied. In de academische sector is het aandeel vrouwelijke hoogleraren slechts 12%! Ook in bestuursfuncties is het aantal vrouwen laag. Er moet nog een hoop veranderen in organisaties en bij mannen, onder meer in de selectieprocedures.

Maar vrouwen kunnen ook veel zelf doen, zoals werken aan de eigen zichtbaarheid, netwerken, assertiviteit en leiderschapskwaliteiten. Om vrouwen die hogerop willen te ondersteunen ontwikkelde ElroyCOM enkele trainingen, in overleg met enkele vrouwennetwerken.

Voor een overzicht van de feiten en cijfers over de positie van vrouwen in de academische wereld, alsook wat je er zelf aan kunt doen, klik hier.

Lichaamstaal
Wat een personality!
Vrouwelijk leiderschap
Onderhandelen voor vrouwen
Netwerken en lobbyen
Iedereen vindt me aardig!
Dit is geen conflict!

Management & Leiderschap

Bij het managen van – en leidinggeven aan – wetenschappelijke projecten en de mensen daar in, komen veel vaardigheden kijken. In een wetenschappelijke wereld waar vrijheid wordt gewaardeerd – en tegelijk gekenmerkt wordt door onduidelijke verhoudingen, taken, afspraken en condities – valt het niet mee om die vaardigheden effectief toe te passen. In deze categorie vind je trainingen op het gebied van project-, risico- en crisismanagement, en nog veel meer. We helpen je om management en leiderschap binnen je promotietraject effectiever en makkelijker te maken!

Taking Charge: Promotie in Eigen Regie
Promoveren in het HBO
Leidinggeven voor beginners
Iedereen vindt me aardig!
Persoonlijke Effectiviteit & Time Management
Onderhandelen
Leren delegeren!
Maximale creativiteit!
Omgaan met begeleiders

Communicatie

Communiceren met de mensen om je heen is uiteindelijk een heel groot deel van je werk. Of het nou over de inhoud van je werk, je planning, en begeleiding is, of over de sociale interactie met collega’s: we communiceren wat af. In deze categorie vind je trainingen die communiceren makkelijker en effectiever maken. Je kunt communicatie voorbereiden, analyseren, en op verschillende manieren doen. En daar spelen jouw eigen doelen en stijl een rol in, net als de stijl en doelen van de ander. Communiceren kun je net zo goed leren als het doen van onderzoek. En onze ervaring is, dat onze wetenschappelijke deelnemers hier heel veel aan hebben en plezier aan beleven!

Mediatraining
Omgaan met kritiek
Wetenschappelijk presenteren!
IMPACT! Communiceren met niet-experts 
Dit is geen conflict!
Presenteren als een TEDx spreker
Samenwerken in de Wetenschap
Netwerken
Omgaan met begeleiders
Personal Branding
Performance Management: Hoe geef je feedback?
Gesprekstechnieken
De relatie met je supervisor optimaliseren

Selling science

Een wetenschapper en zijn afdeling willen geld voor onderzoek, en in toenemende mate moeten zij dat zoeken buiten de eerste geldstroom. Bij fondsgevers als NWO, KNAW of internationale fondsen, of bij de industrie, externe opdrachtgevers of bedrijven. Ook wil je misschien valoriseren: het tot maatschappelijk nut maken – het (laten) toepassen van kennis, of geld slaan uit je onderzoek.

Dat vraagt om verschillende vaardigheden, zoals overtuigen van allerlei doelgroepen, zakelijk onderhandelen, adviseren, en aan marketing doen. Ook zul je anders presenteren voor deze doelgroepen, dan voor mede-experts, en anders netwerken. Wat is bijvoorbeeld de vraag precies, van die fondsen en bedrijven? Hoe vertaal je die vraag naar jouw onderzoeksvragen? En hoe maak je werkbare afspraken met industriële en commerciële partners?

En hoe zorg je dat de maatschappij weet heeft van wat je doet? Hoe zorg je dat je media-aandacht genereert? Hoe praat en netwerk je met niet-experts? Daar gaat Selling Science over.

Mediatraining
Presenteren als een TEDx spreker
Effectieve netwerkgesprekken
Een goed onderzoeksvoorstel
Hoe schrijf je een impact hoofdstuk?
IMPACT! Communiceren met niet-experts 
Presentatietechniek
Professioneel onderhandelen
Introductie in Selling Science
Strategisch netwerken
Maximale creativiteit!