English Nederlands

Contact?
Klik hier of bel ons

06 48 40 22 06
stamp-schuin

Promovendi

Promoveren is de kans van je leven! Vier jaar lang heel veel vrijheid om het onderzoek te doen wat je leuk vindt, cursussen te volgen, naar internationale congressen te gaan. Promovendi geven aan dat ze een promotietraject starten omdat ze graag veel leren, nieuwe dingen willen ontdekken, willen begrijpen hoe iets werkt, en iets bij willen dragen aan de wetenschap en maatschappij.

Maar er zitten ook lastige kanten aan, en elke promovendus of promovenda valt in dezelfde valkuilen. In het algemeen vinden promovendi het lastig om te gaan met deadlines, begeleiders, planning, concentratie en focus, afleiding, stress, slecht slapen en piekeren. Bovendien wil je tegelijk werken aan je carrière, en leren hoe je jezelf en je onderzoek verkoopt. Al deze zaken hebben niet te maken met de inhoud van je werk, maar met project management, time management, communicatie, happiness, selling science, en loopbaan.

Met de onderstaande trainingen helpen we je om op je promotietraject succesvol te maken: 1) een geweldig leuke en leerzame tijd, 2) klaar in vier jaar, 3) met prachtige artikelen.

ElroyCOM heeft de volgende incompany trainingen voor Promovendi

Scientific Happiness

In de Scientific Happiness trainingen helpen we je op een no-nonsense manier om nog gelukkiger te worden in je werk en privé, relaxter, en met meer rust in je hoofd. We baseren ons daarbij op wetenschappelijk onderzoek van psychologen die hierin zijn gespecialiseerd.

Wetenschappers volgen deze trainingen omdat ze willen zien of ze meer uit hun werk en privé kunnen halen. En ook zijn er wetenschappers, die deze trainingen volgen omdat ze problemen ervaren op deze gebieden. Uit ons onderzoek onder 420 wetenschappers blijkt dat zij het niet alleen erg druk hebben, maar daar ook behoorlijke stress door ervaren. Dat uit zich bijvoorbeeld in piekeren en slecht slapen of moe zijn. Trainingen in ‘happiness’ worden – van alle trainingen in het beschikbare aanbod op universiteiten – dan ook het meest gemist, zo bleek uit ons onderzoek.

We helpen je om je werk en privé ontspannen en inspirerend te maken.

Onze trainingen baseren wij zoveel mogelijk op wetenschappelijke bronnen. Voor een overzicht van de in deze categorie gebruikte bronnen, klik hier.

Workshop positiviteit
Omgaan met werkdruk
Dit is geen conflict!
Stop met piekeren!
Happiness Proeverij
Assertief gedrag
Concentratie en focus
Energiemanagement
Lekker perfectionistisch
Lekker slapen
Relax!
Werk-privé balans

Loopbaan

Gedurende je loopbaan kom je er achter wie je bent, wat je wilt, welke baan bij je past en hoe je er voor zorgt dat je de baan krijgt die je wilt. In al die facetten kun je gebruik maken van adviezen van anderen, reflectie, en het oefenen van vaardigheden.

In de loopbaantrainingen zorgen we voor veel uitwisseling van ideeën tussen de deelnemers. We prikkelen je op een creatieve manier om de mogelijkheden in jezelf te zien en uit je te halen, en helpen je met het oefenen in het zichtbaar maken van jezelf en je kwaliteiten, en de baan te krijgen die daar bij past.

Personal branding I: Presenteer jezelf
Personal branding II: Social media
Voldoening in je werk!
Mijn kwaliteiten
Loopbaan pitch
Stralende ogen
Een goed salaris!
Adviesvaardigheden
Netwerken en lobbyen
Hogerop of een nieuwe baan?
Wat wil ik eigenlijk?
Het sollicitatiegesprek

Topvrouwen

Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in topfuncties. Nederland staat achteraan in Europa op dit gebied. In de academische sector is het aandeel vrouwelijke hoogleraren slechts 12%! Ook in bestuursfuncties is het aantal vrouwen laag. Er moet nog een hoop veranderen in organisaties en bij mannen, onder meer in de selectieprocedures.

Maar vrouwen kunnen ook veel zelf doen, zoals werken aan de eigen zichtbaarheid, netwerken, assertiviteit en leiderschapskwaliteiten. Om vrouwen die hogerop willen te ondersteunen ontwikkelde ElroyCOM enkele trainingen, in overleg met enkele vrouwennetwerken.

Voor een overzicht van de feiten en cijfers over de positie van vrouwen in de academische wereld, alsook wat je er zelf aan kunt doen, klik hier.

Wat een personality!
Vrouwelijk leiderschap
Stemgebruik
Onderhandelen voor vrouwen
Netwerken en lobbyen
Iedereen vindt me aardig!
Dit is geen conflict!
Lichaamstaal

Management & Leiderschap

Bij het managen van – en leidinggeven aan – wetenschappelijke projecten en de mensen daar in, komen veel vaardigheden kijken. In een wetenschappelijke wereld waar vrijheid wordt gewaardeerd – en tegelijk gekenmerkt wordt door onduidelijke verhoudingen, taken, afspraken en condities – valt het niet mee om die vaardigheden effectief toe te passen. In deze categorie vind je trainingen op het gebied van project-, risico- en crisismanagement, en nog veel meer. We helpen je om management en leiderschap binnen je promotietraject effectiever en makkelijker te maken!

Charisma!
Leidinggeven voor beginners
Alles op tijd af!
Promotie in eigen regie
Leren delegeren!
Risico’s en crises
Promoveren in het HBO
Interdisciplinair onderzoek
Iedereen vindt me aardig!
Managen met mensenkennis
Onderhandelen

Selling science

Een wetenschapper en zijn afdeling willen geld voor onderzoek, en in toenemende mate moeten zij dat zoeken buiten de eerste geldstroom. Bij fondsgevers als NWO, KNAW of internationale fondsen, of bij de industrie, externe opdrachtgevers of bedrijven. Ook wil je misschien valoriseren: het tot maatschappelijk nut maken – het (laten) toepassen van kennis, of geld slaan uit je onderzoek.

Dat vraagt om verschillende vaardigheden, zoals overtuigen van allerlei doelgroepen, zakelijk onderhandelen, adviseren, en aan marketing doen. Ook zul je anders presenteren voor deze doelgroepen, dan voor mede-experts, en anders netwerken. Wat is bijvoorbeeld de vraag precies, van die fondsen en bedrijven? Hoe vertaal je die vraag naar jouw onderzoeksvragen? En hoe maak je werkbare afspraken met industriële en commerciële partners?

En hoe zorg je dat de maatschappij weet heeft van wat je doet? Hoe zorg je dat je media-aandacht genereert? Hoe praat en netwerk je met niet-experts? Daar gaat Selling Science over.

Spreken met leken
IMPACT!
Wat een charisma!
Wat willen ze nou?
Carrière en acquisitie strategie
Scientific entrepreneurship
Professioneel onderhandelen
Presenteren voor fondsgevers
Introductie in Selling Science
Marketing voor ‘dummies’
Creatieve innovaties
Bepaal je product!
Adviesvaardigheden
Een goed onderzoeksvoorstel
Effectieve netwerkgesprekken
Maximale creativiteit!
Personal branding I
Personal branding II: social media
Social Media
Presentatietechniek
Mediatraining
Wetenschapsjournalistiek

Communicatie

Communiceren met de mensen om je heen is uiteindelijk een heel groot deel van je werk. Of het nou over de inhoud van je werk, je planning, en begeleiding is, of over de sociale interactie met collega’s: we communiceren wat af. In deze categorie vind je trainingen die communiceren makkelijker en effectiever maken. Je kunt communicatie voorbereiden, analyseren, en op verschillende manieren doen. En daar spelen jouw eigen doelen en stijl een rol in, net als de stijl en doelen van de ander. Communiceren kun je net zo goed leren als het doen van onderzoek. En onze ervaring is, dat onze wetenschappelijke deelnemers hier heel veel aan hebben en plezier aan beleven!

Personal branding II: Social media
Personal branding I: Presenteer jezelf
Samenwerken
IMPACT!
Wetenschappelijk presenteren!
Tot de kern!
Test jezelf!
Spreken met leken
Omgaan met kritiek
Mediatraining
Dit is geen conflict!
Omgaan met begeleiders
Netwerken
Social Media
Gesprekstechnieken
Wat een personality!
Lichaamstaal