English Nederlands

Contact?
Klik hier of bel ons

06 48 40 22 06
stamp-schuin

Overige wetenschappers

Naast promovendi, postdocs, en UD’s, UHD’s en hoogleraren, zijn er natuurlijk nog meer wetenschappers. Misschien valt je functieomschrijving niet in deze categorieën, of werk in de industrie, voor een ministerie of in een commercieel bedrijf. Zoek gerust in de trainingen hier onder, of in de andere categorieën. Als je iets wilt wat je niet kunt vinden, bel of email ons dan, zodat we kunnen kijken of we de training die je wilt kunnen bieden of ontwikkelen!

ElroyCOM heeft de volgende incompany trainingen voor Overige wetenschappers

Communicatie

Communiceren met de mensen om je heen is uiteindelijk een heel groot deel van je werk. Of het nou over de inhoud van je werk, je planning, en begeleiding is, of over de sociale interactie met collega’s: we communiceren wat af. In deze categorie vind je trainingen die communiceren makkelijker en effectiever maken. Je kunt communicatie voorbereiden, analyseren, en op verschillende manieren doen. En daar spelen jouw eigen doelen en stijl een rol in, net als de stijl en doelen van de ander. Communiceren kun je net zo goed leren als het doen van onderzoek. En onze ervaring is, dat onze wetenschappelijke deelnemers hier heel veel aan hebben en plezier aan beleven!

Wat een personality!
Wetenschappelijk presenteren!
Tot de kern!
Test jezelf!
Spreken met leken
Omgaan met kritiek
Mediatraining
Social Media
Gesprekstechnieken
Dit is geen conflict!
Formele gespreksvoering
Lichaamstaal

Scientific Happiness

In de Scientific Happiness trainingen helpen we je op een no-nonsense manier om nog gelukkiger te worden, relaxter, en met meer rust in je hoofd. We baseren ons daarbij op wetenschappelijk onderzoek van psychologen die hierin zijn gespecialiseerd.

Wetenschappers volgen deze trainingen omdat ze willen zien of ze meer uit hun werk en privé kunnen halen. En ook zijn er wetenschappers, die deze trainingen volgen omdat ze problemen ervaren op deze gebieden. Uit ons onderzoek onder 420 wetenschappers blijkt dat zij het niet alleen erg druk hebben, maar daar ook behoorlijke stress door ervaren. Dat uit zich bijvoorbeeld in piekeren en slecht slapen of moe zijn. Trainingen in ‘happiness’ worden – van alle trainingen in het beschikbare aanbod op universiteiten – dan ook het meest gemist, zo bleek uit ons onderzoek.

We helpen je om je werk en privé ontspannen en inspirerend te maken.

Onze trainingen baseren wij zoveel mogelijk op wetenschappelijke bronnen. Voor een overzicht van de in deze categorie gebruikte bronnen, klik hier.

Dit is geen conflict!
Omgaan met werkdruk
Workshop positiviteit
Stop met piekeren!
Happiness Proeverij
Assertief gedrag
Concentratie en focus
Energiemanagement
Lekker perfectionistisch
Lekker slapen
Relax!
Werk-privé balans

Loopbaan

Gedurende je loopbaan kom je er achter wie je bent, wat je wilt, welke baan bij je past en hoe je er voor zorgt dat je de baan krijgt die je wilt. In al die facetten kun je gebruik maken van adviezen van anderen, reflectie, en het oefenen van vaardigheden.

In de loopbaantrainingen zorgen we voor veel uitwisseling van ideeën tussen de deelnemers. We prikkelen je op een creatieve manier om de mogelijkheden in jezelf te zien en uit je te halen, en helpen je met het oefenen in het zichtbaar maken van jezelf en je kwaliteiten, en de baan te krijgen die daar bij past.

Voldoening in je werk!
Mijn kwaliteiten
Loopbaan pitch
Stralende ogen
Een goed salaris!
Adviesvaardigheden
Netwerken en lobbyen
Hogerop of een nieuwe baan?
Wat wil ik eigenlijk?
Het sollicitatiegesprek

Topvrouwen

Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in topfuncties. Nederland staat achteraan in Europa op dit gebied. In de academische sector is het aandeel vrouwelijke hoogleraren slechts 12%! Ook in bestuursfuncties is het aantal vrouwen laag. Er moet nog een hoop veranderen in organisaties en bij mannen, onder meer in de selectieprocedures.

Maar vrouwen kunnen ook veel zelf doen, zoals werken aan de eigen zichtbaarheid, netwerken, assertiviteit en leiderschapskwaliteiten. Om vrouwen die hogerop willen te ondersteunen ontwikkelde ElroyCOM enkele trainingen, in overleg met enkele vrouwennetwerken.

Voor een overzicht van de feiten en cijfers over de positie van vrouwen in de academische wereld, alsook wat je er zelf aan kunt doen, klik hier.

Vrouwelijk leiderschap
Dit is geen conflict!
Iedereen vindt me aardig!
Netwerken en lobbyen
Onderhandelen voor vrouwen
Stemgebruik
Wat een personality!
Lichaamstaal

Management & Leiderschap

Bij het managen van – en leidinggeven aan – wetenschappelijke projecten, afdelingen, organisaties, en de mensen daar in, komen veel vaardigheden kijken. In een wetenschappelijke wereld waar vrijheid wordt gewaardeerd – en tegelijk gekenmerkt wordt door onduidelijke verhoudingen, taken, afspraken en condities – valt het niet mee om die vaardigheden effectief toe te passen. In deze categorie vind je trainingen op het gebied van project-, risico- en crisismanagement, begeleiden van promovendi, strategische beïnvloeding, en nog veel meer. We helpen je om management en leiderschap effectiever en makkelijker te maken!

Meervoudig projectmanagement
Wetenschappelijk projectmanagement
Risico’s en crises
Alles op tijd af!
Leren delegeren!
Effectieve leiderschapstijlen
Coachend Leidinggeven
Leidinggeven met humor
Strategisch beïnvloeden
Iedereen vindt me aardig!
Leidinggeven voor beginners
Promovendi begeleiden 1
Promovendi begeleiden 2
Promovendi begeleiden 3
Begeleiding van promovendi
Begeleiden van Aziaten
Motiveer je mensen!
Vergaderen
Charisma!

Selling science

Een wetenschapper en zijn afdeling willen geld voor onderzoek, en in toenemende mate moeten zij dat zoeken buiten de eerste geldstroom. Bij fondsgevers als NWO, KNAW of internationale fondsen, of bij de industrie, externe opdrachtgevers of bedrijven. Ook wil je misschien valoriseren: geld slaan uit je onderzoek, of tot maatschappelijk nut maken.

Dat vraagt om verschillende vaardigheden, zoals overtuigen van allerlei doelgroepen, zakelijk onderhandelen, adviseren, en aan marketing doen. Ook zul je anders presenteren voor deze doelgroepen, dan voor mede-experts, en anders netwerken. Wat is bijvoorbeeld de vraag precies, van die fondsen en bedrijven? Hoe vertaal je die vraag naar jouw onderzoeksvragen? En hoe maak je werkbare afspraken met industriële en commerciële partners?

En hoe zorg je dat de maatschappij weet heeft van wat je doet? Hoe zorg je dat je media-aandacht genereert? Hoe praat en netwerk je met niet-experts? Daar gaat Selling Science over.

Professioneel onderhandelen
Tot de kern!
Wat willen ze nou?
Zaken doen met externen
IMPACT!
Maximale creativiteit!
Carrière en acquisitie strategie
Een goed onderzoeksvoorstel
Effectieve netwerkgesprekken
Spreken met leken
Scientific entrepreneurship
Adviesvaardigheden
Bepaal je product!
Creatieve innovaties
Marketing voor ‘dummies’
Introductie in Selling Science
Presenteren voor fondsgevers
Personal branding I
Personal branding II: social media
Social Media
Mediatraining
Wetenschapsjournalistiek