English Nederlands

stamp-schuin

UHD’s

Als Universitair Hoofddocent (UHD) bestaat het ondersteunen van de afdeling en organisatie – naast onderzoek en onderwijs – tot je taken. Je voert je eigen zelfstandige onderzoekslijn, maar draagt ook bij aan de kwaliteit en het voortbestaan van de afdeling of organisatie. Daarnaast wil je natuurlijk een leuk team, goede relaties met je collega’s en een gezonde werk-privé balans.

Daarbij horen vaardigheden op het gebied van Project Management, Time management, onderhandelen, internationaal netwerken, samenwerkingen opzetten,  Begeleiden van Promovendi, en het verspreiden van kennis (Mediatraining, Selling Science). Hier onder vind je deze trainingen en nog veel meer.

Veel van onze trainingen kunnen ook in de vorm van workshops worden gegeven, en kunnen worden afgestemd op uw behoeften. Neem contact met ons op voor meer informatie.

ElroyCOM heeft de volgende incompany trainingen voor UHD’s

Management & Leiderschap

Bij het managen van – en leidinggeven aan – wetenschappelijke projecten, afdelingen, organisaties, en de mensen daar in, komen veel vaardigheden kijken. In een wetenschappelijke wereld waar vrijheid wordt gewaardeerd – en tegelijk gekenmerkt wordt door onduidelijke verhoudingen, taken, afspraken en condities – valt het niet mee om die vaardigheden effectief toe te passen. In deze categorie vind je trainingen op het gebied van project-, risico- en crisismanagement, begeleiden van promovendi, strategische beïnvloeding, academisch leiderschap, en nog veel meer. We helpen je om management en leiderschap effectiever en makkelijker te maken!

Sociale veiligheid voor academische leiders
Leidinggeven aan Werkdruk
Conflicthantering en Samenwerking
Begeleiden op Afstand
Academisch Leiderschap
Samenwerken in de Wetenschap
Strategisch Beïnvloeden
Persoonlijke Effectiviteit & Time Management
Wetenschappelijk Projectmanagement
Leiding geven in de Wetenschap
Begeleiding van Promovendi
Interactie met Stakeholders

Selling science

Een wetenschapper en zijn afdeling willen geld voor onderzoek, en in toenemende mate moeten zij dat zoeken buiten de eerste geldstroom. Bij fondsgevers als NWO, KNAW of internationale fondsen, of bij de industrie, externe opdrachtgevers of bedrijven. Ook wil je misschien valoriseren: geld slaan uit je onderzoek, of tot maatschappelijk nut maken.

Dat vraagt om verschillende vaardigheden, zoals overtuigen van allerlei doelgroepen, zakelijk onderhandelen, adviseren, en aan marketing doen. Ook zul je anders presenteren voor deze doelgroepen, dan voor mede-experts, en anders netwerken. Wat is bijvoorbeeld de vraag precies, van die fondsen en bedrijven? Hoe vertaal je die vraag naar jouw onderzoeksvragen? En hoe maak je werkbare afspraken met industriële en commerciële partners?

En hoe zorg je dat de maatschappij weet heeft van wat je doet? Hoe zorg je dat je media-aandacht genereert? Hoe praat en netwerk je met niet-experts? Daar gaat Selling Science over.

Mediatraining
Technisch Schrijven van Subsidievoorstellen
Hoe Bouw je je Onderzoeksconsortium op?
Hoe deel te nemen aan de Europese financieringsprogramma’s
Visie op valorisatie
Maximale creativiteit!
IMPACT! Communiceren met niet-experts 
Professioneel onderhandelen
Presenteren voor fondsgevers
Introductie in Selling Science
Hoe Schrijf en Presenteer je een Concurrerend Financieringsvoorstel
Hoe Ontwikkel je een Impact Pathway
Effectieve netwerkgesprekken
Een goed onderzoeksvoorstel
Strategisch netwerken
Personal Branding
Opzetten en managen van wetenschappelijke samenwerkingen

Communicatie

Communiceren met de mensen om je heen is uiteindelijk een heel groot deel van je werk. Of het nou over de inhoud van je werk, je planning, en begeleiding is, of over de sociale interactie met collega’s: we communiceren wat af. In deze categorie vind je trainingen die communiceren makkelijker en effectiever maken. Je kunt communicatie voorbereiden, analyseren, en op verschillende manieren doen. En daar spelen jouw eigen doelen en stijl een rol in, net als de stijl en doelen van de ander. Communiceren kun je net zo goed leren als het doen van onderzoek. En onze ervaring is, dat onze wetenschappelijke deelnemers hier heel veel aan hebben en plezier aan beleven!

Formele gespreksvoering
Wetenschappelijk presenteren!
IMPACT! Communiceren met niet-experts 
Omgaan met kritiek
Mediatraining
Dit is geen conflict!
Gesprekstechnieken
Lichaamstaal
Performance Management: Hoe geef je feedback?
Interactie met Stakeholders
Strategisch netwerken

Scientific Happiness

In de Scientific Happiness trainingen helpen we je op een no-nonsense manier om nog gelukkiger te worden, relaxter, en met meer rust in je hoofd. We baseren ons daarbij op wetenschappelijk onderzoek van psychologen die hierin zijn gespecialiseerd.

Wetenschappers volgen deze trainingen omdat ze willen zien of ze meer uit hun werk en privé kunnen halen. En ook zijn er wetenschappers, die deze trainingen volgen omdat ze problemen ervaren op deze gebieden. Uit ons onderzoek onder 420 wetenschappers blijkt dat zij het niet alleen erg druk hebben, maar daar ook behoorlijke stress door ervaren. Dat uit zich bijvoorbeeld in piekeren en slecht slapen of moe zijn. Trainingen in ‘happiness’ worden – van alle trainingen in het beschikbare aanbod op universiteiten – dan ook het meest gemist, zo bleek uit ons onderzoek.

We helpen je om je werk en privé ontspannen en inspirerend te maken.

Dit is geen conflict!
Persoonlijke Effectiviteit & Time Management
Omgaan met werkdruk
Sociale veiligheid voor academische leiders
Leidinggeven aan werkdruk
Assertief gedrag
Concentratie en focus
Energiemanagement
Lekker perfectionistisch
Mentale weerbaarheid

Loopbaan

Gedurende je loopbaan kom je er achter wie je bent, wat je wilt, welke baan bij je past en hoe je er voor zorgt dat je de baan krijgt die je wilt. In al die facetten kun je gebruik maken van adviezen van anderen, reflectie, en het oefenen van vaardigheden.

In de loopbaantrainingen zorgen we voor veel uitwisseling van ideeën tussen de deelnemers. We prikkelen je op een creatieve manier om de mogelijkheden in jezelf te zien en uit je te halen, en helpen je met het oefenen in het zichtbaar maken van jezelf en je kwaliteiten, en de baan te krijgen die daar bij past.

Een goed salaris!
Voldoening in je werk!
Mijn kwaliteiten
Adviesvaardigheden
Loopbaan pitch
Een goed onderzoeksvoorstel
Carrière en acquisitie strategie
Netwerken en lobbyen
Hogerop of een nieuwe baan?
Wat wil ik eigenlijk?
Het sollicitatiegesprek

Topvrouwen

Vrouwen zijn ondervertegenwoordigd in topfuncties. Nederland staat achteraan in Europa op dit gebied. In de academische sector is het aandeel vrouwelijke hoogleraren slechts 12%! Ook in bestuursfuncties is het aantal vrouwen laag. Er moet nog een hoop veranderen in organisaties en bij mannen, onder meer in de selectieprocedures.

Maar vrouwen kunnen ook veel zelf doen, zoals werken aan de eigen zichtbaarheid, netwerken, assertiviteit en leiderschapskwaliteiten. Om vrouwen die hogerop willen te ondersteunen ontwikkelde ElroyCOM enkele trainingen, in overleg met enkele vrouwennetwerken.

Voor een overzicht van de feiten en cijfers over de positie van vrouwen in de academische wereld, alsook wat je er zelf aan kunt doen, klik hier.

Dit is geen Conflict!
Iedereen vindt me aardig!
Onderhandelen voor vrouwen
Vrouwelijk Leiderschap
Wat een personality!
Persoonlijke presentatie
Lichaamstaal
Vrouwelijke wetenschappers samenbrengen